Dienstverlening

Commerciële dienstverlening welke zich richt op de zakelijke of de persoonlijke markt zal naar verwachting verder aantrekken. De sector heeft echter ook te maken van een groeiend aanbod, waarbij de groep ZZP-ers erg groot is.

Nieuwe verdienmodellen

Zestig procent van de startende ondernemers, begint in de sector dienstverlening. Mede door de prijsconcurrentie en margedruk ontstaan binnen de sector nieuwe verdienmodellen. Het klassieke 'uurtje factuurtje' zal steeds minder aan de orde zijn. Achteraf betalen naar behaald resultaat of een abonnementsvorm (as a service-model) wint steeds meer terrein binnen de dienstverlening.

Kansen voor zakelijke dienstverlening

Zowel in B2B- als B2C-dienstverlening biedt het inspelen op de verdere digitalisering van de maatschappij en de vraag naar meer transparantie een belangrijke kans. De zakelijke dienstverleners winnen terrein wanneer zij zich zorgvuldig opstellen als strategisch partner van hun klant en meer toegevoegde waarde bieden.

MKB Adviseurs heeft naast jarenlange ervaring de juiste kennis in huis om de kansen en de valkuilen te herkennen in de sector van commerciële dienstverlening. We delen met plezier onze expertise in een praktisch advies of in de vorm van begeleiding. Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking met onze sectorspecialisten.

 

Neem contact op